فصل اول : ثبت نام در آی آر ســـرور
1.1 ثبت نام در آی آر ســـرور و استفاده از سرویس ها به منزله ی پذیرفتن تمامی شرایط و قوانین موجود در این صفحه و شرایط خاص موجود در صفحه ی مربوط به سفارش هر سرویس می باشد و نیازی به اخذ امضاء از خریدار وجود ندارد.
1.2 وارد کردن مشخصات و شماره تماس صحیح و به زبان فارسی در زمان ثبت نام الزامی است. این مورد جهت سهولت ارتباط با مشتری در زمان های خاص میباشد .
1.3 توجه داشته باشید آی آر ســـرور فقط به شخص خریدار سرویس، پشتیبانی و پاسخ می دهد و مسئولیتی بابت پاسخگویی به اشخاصی که با واسطه سرویس دارند بر عهده آی آر ســـرور نمیباشد .
1.4 با توجه به اینکه تمامی اطلاعات سرویس های شما از طریق کنترل پنل آی آر ســـرور قابل دسترسی است، زمان ثبت نام از رمز هایی استفاده کنید که حدس زدن آن مشکل باشد و همچنین رمز خود را در اختیار دیگران قرار ندهید .
1.5 با توجه به اینکه اطلاعات سرویسها علاوه بر کنترل پنل آی آر ســـرور به ایمیل شما نیز ارسال می شود، اطلاعات ایمیل خود را در اختیار اشخاص دیگر قرار ندهید و از قرار دادن رمز های ساده و قابل حدس زدن برای ایمیل های خود بپرهیزید.
1.6 مطابق قوانین دیتاسنتر های ایرانی ، ثبت نام در آی آر سرور به جهت خرید سرور ایران (مجازی/اختصاصی) نیازمند احراز هویت کاربر با مدارک هویتی معتبر میباشد .
فصل دوم : تحویل خدمات
2.1 حداقل زمان تحویل سرویس ها به صورت آنی و حداکثر زمان تحویل برای سرویسهای آی آر سرور که با عنایت به شرایط عمومی کشور و با فرض بدترین حالات ممکن است.
2.2 تحویل سرویس های میزبانی (هاست میزبانی ، نمایندگی هاست و هاست دانلود) به صورت آنی پس از پرداخت انجام میشود. مگر اینکه زیر ساخت ها فراهم نباشد و حداکثر تا 6 ساعت کاری تحویل خواهد شد.
2.3 تحویل سرور های مجازی کلود هتزنر بین 1 دقیقه تا 3 ساعت پس از پرداخت انجام میشود. مگر اینکه زیر ساخت ها فراهم نباشد و حداکثر تا 12 ساعت کاری تحویل خواهد شد.
2.4 تحویل سایر سرور های مجازی بین 1 الی 12 ساعت پس از پرداخت انجام میشود. مگر اینکه زیر ساخت ها فراهم نباشد و حداکثر تا 24 ساعت کاری تحویل خواهد شد.
2.5 تحویل سرور های اختصاصی بین 1 الی 72 ساعت پس از پرداخت انجام میشود. بسته به شرایط IDC و حداکثر تا 7 روز کاری تحویل خواهد شد.
2.6 ثبت دامنه بین 1 دقیقه تا 3 ساعت پس از پرداخت انجام میشود. مگر اینکه زیر ساخت ها فراهم نباشد و حداکثر تا 12 ساعت کاری تحویل خواهد شد.
2.7 سرور های مجازی در آی آر سرور با ضمانت سلامت آی پی ارائه میشوند به صورتی که قبل از تحویل سرویس به کاربر آی پی مورد نظر در سایت check-host.net به صورت Ping و TCP port بررسی میشود و در صورت برقراری ارتباط از موقعیت ایران ، به معنای سلامت آی پی میباشد و سرویس تحویل کاربر میشود. هنگام تحویل سرویس تصاویر مربوط به تست سلامت آی پی برای کاربر ارسال میشود.
2.8 در تحویل سرورهای مجازی کلود هتزنر ، اولویت تحویل بر اساس سلامت آی پی میباشد و در صورتی که در لوکیشین انتخاب شده توسط کاربر آی پی سالم قابل ارائه نباشد از یک لوکیشین دیگر سرویس تحویل خواهد شد . آی آر سرور تلاش خود را در جهت ارائه آی پی سالم در لوکیشین ثبت شده کاربر انجام میدهد و تنها در صورتی که در آن لوکیشین امکان تهیه آی پی سالم فراهم نباشد اقدام به تغییر لوکیشین خواهد کرد.
2.9 آی آر سرور مسئولیتی در قبال عدم تطابق با نیاز و یا عدم استفاده خریدار از سرویس خریداری شده و تحویل شده ندارد.
2.10 در مورد ثبت دامین های ملی IR که می بایست توسط پژوهشگاه دانشهای بنیادی تایید و فعال گردد با توجه به اینکه به طور کلی آی آر سرور کنترلی در زمان تایید دامین نداشته و همچنین به دلیل نقص در مدارک یا مشخصات ممکن است مدت زمان تایید دامین به طول انجامد ، زمان رزرو اولیه دامین مبنای تحویل قرار می گیرد.
فصل سوم : استفاده از سرویس ها
3.1 ارسال ایمیل های مخرب و تبلیغاتی (Spam) ممنوع می باشد و سایت خاطی بدون اطلاع قبلی غیرفعال می شود .
3.2 در سرویس های هاستینگ و نمایندگی، نصب هر برنامه ای که باعث بالا بردن بیش از حد بار Cpu ، Ram یا دیگر منابع سرور شود ممنوع می باشد. در هر شرایطی اگر سایت شما بیش از حد از منابع سرور استفاده کند، به شما اطلاع داده می شود و در صورت رفع نشدن مشکل توسط شما و تکرار استفاده ی بیش از حد از منابع سرور، سرویس دهی به سایت شما بصورت کامل قطع خواهد شد. در این صورت هیچ هزینه ای برگشت داده نمی شود.
3.3 آپلود و اجرای فایل های مخرب، ویروس، شل و ...، تلاش در دسترسی به فایل های دیگران، تلاش در دسترسی به دیگر سیستم های موجود در شبکه، تلاش برای نفوذ به سیستم دیگر شبکه ها، بلافاصله موجب غیرفعال شدن سرویس شما خواهد شد.
3.4 در سرویس های میزبانی و نمایندگی وب فضای Trash مربوط به فایل منیجر و ایمیل به صورت خودکار بعد از 10 روز حذف میشود . نگهداری اطلاعات در قسمت Trash فقط تا 10 روز انجام میشود .
3.5 آی آر ســـرور در قبال امنیت و سلامت رمز هایی که برای ورود به بخش مدیریت یا کنترل پنل (سی پنل، سایت های طراحی شده و ...) بصورت اتوماتیک یا دستی ساخته و برای کاربر ارسال می شود هیچ مسئولیتی ندارد. اگر احساس می کنید رمز از امنیت کافی برخوردار نیست لطفا آن را تغییر دهید.
3.6 استفاده از تورنت و موارد ناقض کپی رایت در سرور های مجازی ارائه شده از دیتاسنتر های اروپایی ممنوع میباشد . ( تورنت شخصی شامل این بند نمیشود )
3.7 آی آر ســـرور در قبال حفاظت کامل از اطلاعات شخصی خریدار مسئول بوده و حق استفاده و ارائه به اشخاص ثالث و یا سوء استفاده را ندارد و تنها در صورت دریافت حکم قضایی اطلاعات شخص مورد تقاضا را بنا بر ضرورت قانونی در اختیار مقام قضایی قرار خواهد داد. اطلاعات مندرج در Whois دامنه به دلیل قابل رویت بودن برای عموم از این قاعده مستثنی می باشد.
3.8 راه اندازی ربات تلگرام در سرویس های میزبانی وب ممنوع است و آی پی های مربوط به سرورهای تلگرام نیز در سرورهای میزبانی آی آر سرور مسدود میباشد .
3.9 هنگام تحویل سرور های مجازی تصاویر مربوط به تست سلامت آی پی برای کاربر ارسال میشود و حداکثر تا 2 ساعت بعد از تحویل سرویس ، کاربر میتواند در صورتی که آی پی محدود باشد گزارش دهد تا به صورت رایگان آی پی تعویض شود . در صورتی که بعد از این زمان آی پی بعد از استفاده کاربر محدود شود مسئولیت آن با کاربر میباشد و بنا بر تشخیص واحد فنی در صورت موجود بودن آی پی با دریافت هزینه آی پی تغییر خواهد کرد . این بند شامل تمام سرورهای مجازی ارائه شده در مجموعه آی آر سرور میشود .
3.10 در سرورهای مجازی ارائه شده از موقعیت خارج کشور ، منظور از ترافیک نامحدود مصرف منصفانه ای از ترافیک میباشد . به طور کلی ترافیک اختصاصی هر پلن 4 برابر مقدار رم به صورت ترابایت میباشد . برای مثال سرویسی که 4 گیگابایت رم دارد ، شامل 16 ترابایت (16000 گیگ) ترافیک اختصاصی بدون محدودیت میباشد . این مقدار برای سرور مجازی هلند 2 برابر مقدار رم به ترابایت میباشد .
فصل چهارم : ترافیک سرورهای ایران
4.1 در سرور های اختصاصی ایران ، ترافیک در صورت رعایت نسبت مصرف ترافیک ، نامحدود میباشد . نسبت مصرف ترافیک ارسال (Send) به ترافیک دریافت (Recieve) در سرور اختصاصی ایران 1 به 6 ، 1 به 8 و 1 به 10 (وابسته به دیتاسنتر) می باشد ، در صورت عدم رعایت نسبت مصرف ترافیک ، ارتباط شبکه سرویس تا زمان تهیه ترافیک اضافه محدود می گردد.
4.2 در سرور های مجازی ایران پورت 1 گیگابیت ، ترافیک آپلود نامحدود و رایگان میباشد . مقدار ترافیک دانلود نیز 70 برابر مقدار رم هر پلن به صورت گیگابایت میباشد (برای مثال پلن رم 8 دارای 560 گیگابایت ترافیک اختصاصی دانلود است) . در صورتی که مصرف ترافیک دانلود کاربر بالاتر از مقدار اختصاصی پلن باشد ، کاربر میتواند نسبت به خرید ترافیک اضافه دانلود اقدام کند .
4.3 در سرورهای مجازی ایران پورت 10 گیگابیت ، ترافیک آپلود رایگان و نامحدود میباشد و فقط ترافیک دانلود محاسبه میشود و همه پلن ها نیز درای 100 گیگابایت ترافیک دانلود اولیه میباشند . در صورتی که مصرف ترافیک دانلودی کاربر بالاتر از 100 گیگابایت باشد ، کاربر میتواند نسبت به خرید ترافیک دانلودی اضافه اقدام کند .
4.4 در سرور اختصاصی ایران قانون دومی بابت ترافیک نامحدود وجود دارد . در صورتی که نسبت ترافیک رعایت نشود کاربر میتواند بسته به شرایط دیتاسنتری که سرور اختصاص تهیه شده است ، نسبت به تهیه ترافیک و یا پهنای باند (پورت) اقدام کند .
4.5 رعایت نسبت مصرف ترافیک در سرور های اختصاصی ایران باید به صورت واقعی ، طوریکه مورد پذیرش دیتاسنتر باشد انجام شود . در صورتی که نسبت مصرف ترافیک به صورت فیک ایجاد شده باشد ، قابل تشخیص بوده و مورد پذیرش نخواهد بود و شامل ترافیک نامحدود نخواهد شد .
4.6 سرویس گیرنده می بایست از پیش، متناسب با نیاز خود برای جلوگیری از قطع شدن ارتباط شبکه سرویس نسبت به تهیه ترافیک مورد نیاز اقدام نماید و مسئولیت ناشی از قطع شدن ارتباط بر عهده سرویس دهنده نمی باشد. تهیه ترافیک اضافه تنها در قالب پکیج های درنظر گرفته شده میسر می باشد و مقتضی است تنها به اندازه نیاز ماهیانه سرویس خود ترافیک اضافه تهیه فرمائید.
فصل پنجم : پشتیبانی
5.1 با توجه به اینکه درخواست های پشتیبانی نیاز به بررسی و وقت زیادی دارند، برای مشکلات هاست و دامنه و درخواست های پشتیبانی لطفا فقط از طریق بخش تیکت ها در آی آر ســـرور مشکلات و درخواست های خود را ارسال کنید و از تماس تلفنی خودداری نمایید. در صورتی که مشکل از طریق تیکت برطرف نشد فقط با ارائه شماره درخواست پشتیبانی می توانید در ساعات ذکر شده در بند چهارم همین فصل ، درخواست خود را از طریق تماس تلفنی پیگیری کنید .
5.2 زمان پشتیبانی و پاسخ به تیکت ها از ساعت 9 صبح الی 12 شب می باشد . پشتیبانی 24 ساعته در زمان های خاص و در شرایط ویژه و اورژانسی انجام میگردد .
5.3 مدت زمان پاسخ به تیکت های پشتیبانی معمولا کمتر از 1 ساعت و حداکثر 12 ساعت است. در شرایطی که شبکه ی اینترنت، برق یا ... دچار مشکل شود، تا برطرف شدن مشکل و ارتباط مجدد با سایت، زمان پاسخ گویی نامعلوم خواهد بود .
5.4 زمان پاسخگویی تلفنی از ساعت 12 ظهر الی 8 شب میباشد ( به غیر از روزهای تعطیل ) . به طور کلی پشتیبانی فقط از طریق تیکت انجام میگیرد ( مگر در شرایط اورژانسی که کاربر میتواند در هر ساعت از 24 ساعت درخواست پاسخگویی تلفنی داشته باشد )
5.5 آی آر ســـرور تنها مسئولیت سرویس دهی در حوزه خرید را دارد. در خصوص اختلالات و موارد دیگر مانند ارتباط اینترنت خریدار و برنامه نویسی وب و نرم افزارها و مشکل دامنه ای که نزد دیگران ثبت شده است مسئولیتی متوجه آی آر ســـرور نمی باشد.
5.6 سرور مجازی و اختصاصی بصورت مدیریت نشده (Self Managed) ارائه می شود. آی آر ســـرور مسئولیتی در قبال پشتیبانی فنی سرور اختصاصی و سرور مجازی به خریدار ندارد. مگر آنکه خلاف آن در تعرفه اعلام شده باشد.
5.7 ملاک وجود اختلال در سرویس، گزارش واحد فنی و یک سایت Tracer معتبر که باید توسط آی آر ســـرور تائید شده باشد است.
فصل ششم : ضوابط مالی و پرداخت ها
6.1 سرویس های میزبانی آی آر ســـرور 7 روز گارانتی بازگشت وجه دارند. در صورتی که در طول این مدت ، آی آر ســـرور به هرکدام از تعهدات خود عمل نکند، مشتری می تواند سرویس خود را عودت کرده و وجه خود را دریافت نماید.
6.2 ضمانت بازگشت وجه تنها در صورت وجود مشکل فنی می باشد . وجود مشکل فنی که کارشناسان واحد پشتیبانی فنی آی آر سرور قادر به رفع آن نباشند. خریدار باید در این زمان تمامی موارد را چک کند و درصورت وجود مشکل از طریق تیکت به واحد پشتیبانی فنی اطلاع دهد.
6.3 گارانتی بازگشت وجه شامل تمدید سرویس ، خرید دامنه ، سرور اختصاصی ، سرور مجازی کلود ، سرور مجازی ایران پورت 10 گیگابیت ، نصب و کانفیگ سرورهای مجازی یا اختصاصی ، آی پی ، لایسنس ، گواهینامه SSL و کلیه سرویس های اقساطی و یا محاسبه نرخ ارزی به مانند دلار/یورو و ... نمی گردد .
6.4 خریدار باید در هنگام سفارش سرویس مورد نظر خود دقت کافی را به عمل آورد زیرا پس از اتمام مراحل خرید و ثبت نهایی سرویس ،امکان لغو سرویس وجود ندارد و هزینه ای مسترد نمی گردد. همچنین هزینه پرداخت شده بابت تمدید سرویس خریداری شده بازگشت داده نخواهد شد.
6.5 اگر سرویسی به دلیل استفاده ی غیر مجاز یا بدلیل نقض قوانین و دلایل فصل هفتم این قرارداد مسدود شود، هیچگونه حق درخواست استرداد وجهی به خریدار تعلق نمی گیرد. برای فعال سازی (در صورت صلاحدید واحد پشتیبانی و حقوقی) سرویس خاطی جریمه خواهد شد. در هر صورت برای فعال سازی یا ارائه ی بک آپ جهت انتقال، جریمه دریافت خواهد شد.
6.6 اگر وجهی که به حساب آی آر ســـرور واریز می کنید از طریق پرداخت اینترنتی بانک های طرف قرارداد آی آر ســـرور نباشد؛ نام بانک، رسید، شماره فیش یا شماره پیگیری با تاریخ پرداخت را تا پایان سرویس نزد خود نگهدارید.
6.7 اگر درخواست برگشت وجه یا واریز مبلغ پورسانت به موجودی یا حساب بانکی داشته باشید، عملیات بازگشت وجه 3 تا 7 روز طول می کشد.
6.8 مبلغ دامنه های لغو شده به موجودی شما در آی آر ســـرور اضافه می شود و به حساب بانکی واریز نخواهد شد.
6.9 در صورتی که دامنه ی شما در nic.ir به هر دلیل تائید نشود (ارسال نکردن مدارک، استفاده از نام شهر، کشور، سازمان و ... برای دامنه و عدم تائید آن، لغو کردن دامنه و تائید نشدن نام دامنه به هر دلیل دیگری) 1500 تومان از مبلغ واریزی برای دامنه کسر و باقیمانده به حساب شما در آی آر ســـرور برگشت داده می شود.
6.10 مبالغی که بابت افزایش اعتبار حساب مشتری در ناحیه کاربری واریز می شود قابل استرداد نمی باشد و مشتری می تواند از آن اعتبار جهت خرید سرویس استفاده کند. همچنین بازگشت هزینه سرویس هایی که از اعتبار حساب کاربری مشتری خریده شده باشد، تنها به اعتبار حساب کاربری خریدار برگشت داده می شود.
6.11 در سرویس هایی که به صورت ارزی و در بازه زمانی بالاتر از یک ماهه خریداری میشوند ، اگر نوسانات ارز به حدی باشد که باعث ضرر و زیان آی آر ســـرور شود ، متناسب با مبلغ مابه التفاوت از زمان باقی مانده سرویس کسر خواهد شد . (این بند شامل سرور مجازی و سرور اختصاصی که در دوره سالانه خریداری شده است میشود .)
6.12 طبق قوانین مبارزه با پول شویی ، استرداد وجه تنها به حساب بانکی که خرید توسط آن صورت گرفته است انجام می شود . همینطور در صورت عدم تطبیق نام خریدار با نام آن حساب بانکی ، مبلغ به اعتبار حساب کاربری خریدار اضافه می گردد.
6.13 طبق قوانین پرداخت های الکترونیکی ، در صورتی که شرکت تشخیص دهد هر یک از فاکتور ها نیاز به دریافت اطلاعات و احراز هویت مشتری دارد میتواند از کاربر مدارک شناسایی مرتبط با پرداخت را درخواست کند . در صورت عدم ارائه مدارک معتبر سرویس دهی متوقف و وجه پرداختی نزد آی آر سرور تا زمان مشخص شدن وضعیت پرداختی مسدود خواهد شد .
6.14 خریدار امکان درخواست لغو سرویس خریداری شده ، که تحویل نشده است را تا قبل از سپری شدن ۲ برابر زمان تحویل مجاز آن سرویس نخواهد داشت. (زمان تحویل مجاز سرویس ها در فصل دوم تحویل خدمات ذکر شده است) به عنوان مثال چنانچه زمان تحویل 3 ساعت باشد در صورت عدم تحویل، خریدار تا 6 ساعت مجاز به انصراف از خرید و دریافت وجه پرداختی خود نمی باشد.
فصل هفتم : تمدید سرویس
7.1 چند روز قبل از اتمام سرویس از طرف آی آر ســـرور و بصورت خودکار برای شما ایمیل و پیام کوتاه (sms) جهت یادآوری تمدید ارسال می شود. با اینکه یادآوری ها چندین بار در روزهای مختلف ارسال می شوند، در صورتی که مشکلی در ارسال یا دریافت یادآوری پیش آید، مسئولیت دریافت نشدن ایمیل یا sms با آی آر ســـرور نخواهد بود و شما موظفید طبق زمان مقرر موجود در کنترل پنل خود در آی آر ســـرور، نسبت به تمدید سرویس خود اقدام نمایید .
7.2 در صورت تمدید نکردن بموقع سرویس یا دامنه، آی آر ســـرور می تواند سرویس شما را غیرفعال یا حذف کند و هیچ تعهدی در قبال موجود بودن اطلاعات سرویس شما وجود ندارد. همچنین برای فعال سازی یا بازگرداندن بک آپ (در صورت موجود بودن) هزینه ی فعال سازی دریافت خواهد شد.
7.3 تاریخ تمدید یک سرویس منقضی شده، از زمان تاریخ انقضاء قبلی خواهد بود همچنین آی آر سرور مسئولیتی در قبال نگهداری و ارائه اطلاعات و داده های خریدار پس از تاریخ انقضا نخواهد داشت.
7.4 قبل از تمدید ، مشخصات سرویس ها و قوانین آی آر ســـرور را مجددا مطالعه کنید. چون پس از تمدید طبق قوانین و مشخصات جدید سرویس دهی خواهد شد.
7.5 در صورتی که قصد تمدید سرویس را ندارید، قبل از غیرفعال شدن سرویس از اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. در صورت تمدید نشدن و غیرفعال شدن سرویس نسخه پشتیبان با پرداخت 30 % هزینه سرویس قابل ارائه میباشد . همچنین آی آر ســـرور مختار به رد و یا قبول درخواست خواهد بود.
7.6 فاکتور های تمدید سرور های اختصاصی، لایسنس ها و آی پی ها می بایست ۲ روز قبل از سررسید پرداخت گردند. در غیر این صورت سرویس بعنوان کنسلی محسوب شده و در صورت وقوع اختلال در عملکرد سرویس، آی آر ســـرور هیچ تعهدی نسبت به این موضوع نخواهد داشت. همچنین خریدار باید قبل از پرداخت با بخش فروش تماس حاصل فرماید و قیمت بروز را دریافت کند (به دلیل نواسانات ارز). در غیر این صورت بعد از پرداخت فاکتور مابه التفاوت قیمت فاکتور شده با قیمت جدید فاکتور خواهد شد که خریدار موظف به پرداخت می باشد. همچنین درصورت عدم استعلام قیمت جدید و پرداخت با تعرفه بیشتر (بدلیل نوسانات ارزی)، شرکت هیچگونه مسئولیتی نداشته و هیچ هزینه ای بازگشت داده نخواهد شد.
7.7 در صورت تمدید سرویس (قبل یا بعد از شروع دوره جدید) ، هزینه تمدید شامل قانون بازگشت وجه نمیشود .
7.8 هرگونه درخواست شامل ارتقا ، کاهش و تغییر دوره سرویس باید قبل از سررسید شدن سرویس صورت گیرد ، بعد از تعلیق سرویس هیچگونه تغییر در سرویس و فاکتور اعمال نمیشود .
7.9 در سرویس کلود هتزنر به علت محاسبه ساعتی این سرورها توسط دیتاسنتر امکان نگهداری این سرویس ها بیش از تاریخ سررسید وجود ندارد . با توجه به این مسئله فاکتور هایی که بابت تمدید سرویس کلود هتزنر صادر میشوند ، میبایست حداکثر تا تاریخ سررسید پرداخت شوند . سرویس کلود هتزنر در تاریخ سررسید مسدود خواهد شد و حداکثر تا 12 ساعت پس از انسداد ، در صورت عدم پرداخت فاکتور تمدید ، سرویس مورد نظر حذف خواهد شد .
فصل هشتم : نسخه پشتیبان
8.1 پشتیبان گیری از کلیه ی فایلها و بانک های اطلاعاتی سایت های مشتریان و نمایندگان میزبانی وب بصورت دوره ای و اتوماتیک انجام می گیرد. با توجه به اینکه بک آپ ها توسط سیستم و بصورت نرم افزاری گرفته و ذخیره می شوند، اگر چه در 99% موارد بک آپ ها سالم و بدون نقص هستند، هیچ تضمینی در رابطه با موجود بودن و کامل بودن بک آپ سایت ها وجود ندارد.
8.2 بک آپ گیری از سرور های اختصاصی ، مجازی و هاست دانلود به دلیل حجم بالای اطلاعات در این سرویس ها به عهده کاربر می باشد و آی آر ســـرور هیچگونه مسئولیتی در این مورد ندارد.
8.3 توجه داشته باشید بک آپ ها توسط سیستم، بصورت رایگان و برای اطمینان هر چه بیشتر گرفته می شوند . به طور کلی مسئولیت تهیه نسخه پشتیبان از داده ها و فایلها با خود خریداران بوده و همه خریداران می بایست نسخه پشتیبان کلیه داده های مورد نیاز خود را در جایی غیر از تجهیزات و سرورهای آی آر ســـرور نگهداری نمایند. در صورت بروز هر مشکل و عدم توانایی بازگرداندن اطلاعات از آرشیو بکاپ هیچگونه اعتراضی مسموع نخواهد بود و آی آر ســـرور در این زمینه هیچگونه مسئولیتی ندارد.
8.4 برای بازگردانی نسخه ی پشتیبان، ابتدا تمام محتویات فعلی سایت حذف می شوند سپس بک آپ بازگردانی می شود. اگر حتی 1% بک آپ مشکل داشته باشد و بازگردانی انجام نشود و احیانا موجب از دست رفتن فایل ها یا بانک اطلاعاتی شود، هیچ مسئولیتی متوجه ی آی آر ســـرور نخواهد بود. می توانید قبل از درخواست بازگردانی از اطلاعات مهم نسخه ی پشتیبان بگیرید و در مکان مطمئن ذخیره کنید.
8.5 بک آپ هایی که توسط کاربر از طریق سی پنل در سرویس های میزبانی و نمایندگی وب گرفته میشود و در فضای هاست نگه داری میشود بایستی حداکثر تا 10 روز دانلود شود و از فضای هاست خارج شود ، این بک آپ ها بعد از 10 روز حذف میشوند .
فصل نهم : خسارت و رفع مسئولیت
9.1 هر گونه توهین به سرویس ها ، پشتیبانان ، مدیران و مسئولین گروه فناوری اطلاعات آی آر ســـرور از طریق هر گونه از وسایل ارتباطی : ایمیل ، سیستم تیکت ، گفتگوی زنده ، تلفن و حضوری به هر شکل ممنوع بوده و آی آر ســـرور امکان قطع کامل سرویس و همچنین پیگیری از طریق مراجع قضایی را برای خود محفوظ نگاه خواهد داشت.
9.2 آی آر ســـرور هیچ گونه مسئولیتی در مورد صحت بک آپ گیری یا ارائه بک آپ گذشته در صورت نیاز کاربر را ندارد و کاربر حق هیچ گونه اعتراض را ندارد و نگه داری اطلاعات کاربران به عهده خود کاربر می باشد و امکان Backup گیری از اکانت همیشه باز خواهد بود .
9.3 هر گاه مشتری اعم از حقیقی یا حقوقی از طریق اقدامات خود سبب ورود ضرر و زیان یا اختلال در فعالیت مجموعه ایجاد نماید موظف است، ضرر و زیان وارده را جبران نماید.
9.4 آی آر ســـرور هیچگونه مسئولیتی در برابر عدم انجام تعهدات خود در هنگام موارد فورس ماژور مانند بلایای طبیعی، جنگ، شورش، آشوب اجتماعی، انفجار، اعتصاب، محدودیت های دولتی و تحریم را ندارد. با این حال در صورت بروز چنین مواردی شرکت تلاش خود را برای کاهش اثرات این موارد را می نماید. بروز هر یک از موارد فورس ماژور موجب تخطی خریداران از شرایط خدمات نخواهد شد. در صورت تحقق شرایط فورس ماژور شرکت حق عدم سرویس دهی تا رفع موارد خواهد داشت. تحریم و عدم امکان تبادل ارز از موارد فورس ماژور خواهد بود.
9.5 خدمات آی آر ســـرور به همان شکلی که هستند ارائه می شوند و هیچگونه گارانتی صریح و ضمنی شامل آنها نمی گردد. ضمنا هیچگونه ضمانتی مانند مطابق نیاز خریدار بودن، بی عیب بودن، عدم قطعی، امنیت و … ارائه نمی شود. همه ضمانت های کتبی و شفاهی در مورد سرویس های آی آر ســـرور که توسط کارکنان یا نمایندگان و یا سایرین ارائه شوند فاقد اعتبار می باشند. آی آر ســـرور هیچگونه خسارتی بابت عملکرد سرویس خود به هر نحو نمی پردازد. آی آر ســـرور تحت هیچ شرایطی مسئول حوادث احتمالی (مانند از دست رفتن داده ها روی سرور) نخواهد بود.
9.6 سقف خسارات اثبات شده توسط مرجع رفع اختلاف به خریدار برای هریک از انواع سرویس ها حداکثر معادل هزینه پرداختی آن سرویس توسط خریدار بوده و آی آر ســـرور هیچگونه مسئولیتی در قبال جبران خساراتی مازاد بر این مبلغ نخواهد داشت .
واحد حقوقی گروه فناوری اطلاعات آی آر ســـرور
اپدیت شده در تاریخ : 1402/11/11
واحد مدیریت گروه فناوری اطلاعات آی آر ســـرور